ניתוח אף אצל מתבגרים

רוצים לאהוב את מה שאתם רואים במראה?
השאירו פרטים עכשיו ונתחיל לעבוד על האף המושלם עבורכם במחיר משתלם!
תוכן עניינים - לפתיחה לחצו

בני נוער מתמודדים עם לחצים רבים בתקופה זו של חייהם. הרצון להיות מקובל בחברה ולעמוד בסטנדרטים החברתיים מעמיס עליהם לא מעט לחץ נפשי, זאת מעבר לעובדה כי מדובר בתקופה טעונת הורמונים, תקופה בה הגוף משתנה. הביקורת והשיפוטיות אינם מאחרים לבוא ויחד עמם הרצון לפתוח בדיאטה או לעצב את הגוף על ידי ספורט. חלקם פונים למחוזות אחרים: ניתוח אף לשינוי מראה הפנים. האם בכל מחיר ומאיזה גיל מותר? הכול על ניתוח אף אצל מתבגרים.

ניתוח אף אצל מתבגרים – מאיזה גיל מומלץ?

יש להפריד בין ניתוח אף הנדרש בשל עניין בריאותי לבין ניתוח אף עבור צרכים אסתטיים. במקרה של ניתוח המיועד לשיפור המראה ממליצים הרופאים להמתין עד גיל 15 לפחות, ואם ניתן אז להשהות את ביצוע הניתוח כמה שיותר. זאת משום שרקמת האף אינה מסיימת את גדילתה בתקופה זו. מבנה הפנים עדיין עשוי להשתנות ומומלץ לבצע את הניתוח רק לאחר שהעצמות סיימו את צמיחתן. נכון הדבר לגבי הסחוס, הקונכיות והרקמה.

מבחינה רפואית ניתן לומר כי ההחלמה מניתוח אף בקרב בני נוער הנה מהירה יחסית, אך תיתכן הצטלקות. חשוב לבחור רופא בעל רזומה עשיר בתחום ועדיף שייווצר קשר נעים ובטוח בין הרופא המטפל לבין בן/בת הנוער. זאת משום שביטחון מייצר רוגע המסייע לגוף בהתמודדות עם תהליך הניתוח ועם התקופה שאחרי. הניתוח עצמו אורך כשעה ותקופת ההחלמה הנדרשת היא כחודש, פחות או יותר. לכן עדיף לבצע את הניתוח בתקופת החופש כדי לאפשר מנוחה מלאה והתמודדות נינוחה עם השינוי העצום.

הכול על ההליך במישור הנפשי – רגשי

הרצון בניתוח אף מתעורר לרוב בגילאי 14-16, אם כי ייתכן שיעלה בגיל מוקדם יותר. אין קווים המאפיינים את מגזר בני הנוער המעוניין בניתוח אף. מקורם מכל שכבות האוכלוסייה. ידוע כי החשיפה הרבה באתרי האינטרנט כיום מאפשרת גיבוש תכנית פעולה והצגת העובדות בפני ההורים בצורה הרבה יותר בהירה ובטוחה מצד הבן או הבת המתבגרים, אך הרצון אינו מספיק. בסופו של דבר בגילאים אלה עדיין נדרשת חתימת ההורים על המסמך טרם הניתוח.

חשוב לברר מהן הסיבות העמוקות שבעבורן מעוניינים הנער או הנערה לבצע את הניתוח. יש להבהיר להם כי שינוי הצורה החיצונית אינו גורם לשינוי מצב חברתי, ויש לוודא כי הבינו את תהליך הניתוח ותהליך ההחלמה הנדרש הכולל כאב וחוסר נעימות. כמו כן, חשוב להבהיר להם את הסכנות הקיימות בהליך הכירורגי. עבור בני נוער השבויים בקסם השווא כי המראה החיצוני שלהם הוא הכרטיס שלהם לכל דבר ועניין, עלולה אותה בועה להתפוצץ לאחר הניתוח. יש לשים את היד על הדופק ולעקוב אחר הנער/נערה בעת תהליך ההחלמה.

לסיכומו של עניין, המוכנות הנפשית חשובה כאשר מדובר בבני נוער העתידים לעבור את הניתוח. אחרי הכול מדובר בהליך כירורגי שתהליך ההחלמה ממנו עלול לכאוב. הפנים מתנפחות ונדרש זמן המתנה ותמיכה נפשית רבה עד למצב בו יכול המתבגר להביט בפניו ולחייך בשביעות רצון. עדיף שהניתוח יתבצע לאחר גיל 15 ואם ניתן עדיף לדחות אותו כמה שיותר אל מנת לאפשר לעצמות, לרקמה ולשאר החלקים בפנים ובאף להגיע לסיום צמיחה והתפתחות.

אין המאמר מהווה המלצה רפואית משום סוג.

רוצים לדעת עוד רוצים לשמוע על הטבות ומבצעים בתחום

אנחנו הכתובת השאירו לנו פרטים .

בברכה,

צוות פורטל af4u

שתפו ברשתות החברתיות
לקביעת פגישת ייעוץ עם
פלסטיקאי מומחה
מומחי פרופורציה לניתוחי אף

**עד 13% הנחה למבוטחי קופות החולים השונות!
לקבלת הצעת מחיר מהירה
ללא התחייבות!
השאירו פרטים או התקשרו לקבלת הצעת מחיר ללא התחייבות וקביעת פגישת ייעוץ עם פלסטיקאי מומחה ברשת מרפאות הפלסטיקה המובילה בארץ!

**עד 13% הנחה למבוטחי קופות החולים השונות!
לקבלת הצעת מחיר מהירה
ללא התחייבות!
השאירו פרטים או התקשרו לקבלת הצעת מחיר ופגישת ייעוץ לניתוח אף פלסטי ללא התחייבות ברשת מרפאות הפלסטיקה המובילה בארץ!

**עד 13% הנחה למבוטחי קופות החולים השונות!